17 de nov. 2015

Fent de robot a 'Fúria digital', el nou curtmetratge de Siqui Sánchez



No puc dir que els camins pels que em porta la meva incipient carrera cinematogràfica no siguin ben variats: d'esposa de militar franquista a 13 dies d'octubre, la pel·lícula de Carlos Marques-Marcet sobre els darrers dies de la vida del president de la Generalitat Lluís Companys, a ciborg del futur en el nou curtmetratge de l'inquiet fotògraf Siqui Sánchez Furia Digital, the Movie.

A l'esquerra, servidora interpretant un robot futurista de carn i ossos. A la dreta, com a esposa del 'militar' Magí Sanjosé.

L'argument del curt és el següent: en un futur proper, un robot és enviat a l'any 2015 amb ordres de desactivar la xarxa social Instagram abans que sigui massa tard. L'escollit és un fotògraf en hores baixes. La seva missió, salvar la fotografia professional de la ruïna. No obstant això, la seva dura vida d'autònom té massa comptes pendents i les seves prioritats resultaran ser unes altres...

Basat en fets reals, el fotògraf Rafa Pérez broda el paper de fotògraf venjatiu, mentre que a mi em podreu veure actuant com un robot. La veritat és que el resultat final s'assembla més a un tráiler que no un curtmetratge, amb la qual cosa et quedes amb les ganes de veure'n la pel·lícula sencera. Tan de bo el Siqui s'animi a produir-la. La diversió està assegurada!

30 de set. 2015

Imatges per imaginar com hauria estat la nostra vida si...


Sempre he pensat que amb els anys les parelles acaben semblant-se. El treball de la fotògrafa txeca Dita Pepe en certa manera gira al voltant d'aquest plantejament. A través d'una serie d'autorretrats al costat d'homes d'origens molt diferents explora la idea de com la identitat personal pot canviar dràsticament depenent de les persones amb les quals ens relacionem i les circumstàncies que ens envolten.

A Self Portraits with Men, Dita Pepe ha aconseguit mimetitzar-se amb gran habilitat i simpatia com esposa o parella d'homes molt diferents amb els que ha coincidit en aquesta vida. Cada fotografia està contextualitzada a l'entorn de la vida real de cada home i sovint hi ha incorporat els fills de la seva parella fotogràfica i la seva pròpia filla.

Si bé aquest tipus d'acte-transformació ja l'hem vist abans a l'obra de la reconegudíssima Cindy Sherman, molt més formal, crec que Self Portraits with Men llueix una estètica instantània casual d'alguna manera més creïble. El resultat són unes imatges de família encantadores molt ben construides que ens conviden a imaginar què hauria estat de la nostra vida si...












6 d’ag. 2015

701 fotos per no oblidar l'horror d'Hiroshima

70 anys ja d'Hiroshima i del fong atòmic elevant-se cap al cel, una de les imatges més colpidores i impactants de la història de la humanitat. No obstant això, durant més de 60 anys, els Estats Units van impedir la difusió de cap imatge sobre els efectes devastadors de la bomba atòmica per evitar l'impacte en les consciències dels ciutadans nord-americans i japonesos, convertint Hiroshima, tal com va escriure la periodista Mary McCarthy en 1946, en "el gran forat de la història de la humanitat".

Fa 15 anys, però, Don Levy, un home de Watertown, Massachusetts (EEUU), va trobar en una capsa de fusta 701 fotos en blanc i negre de les conseqüències de la primera bomba atòmica, imatges preses durant les setmanes següents a l'atac, que mostren un paisatge estranyament buit i tranquil, com les ruïnes d'una civilització desapareguda. Es desconeix qui les va fer, però són un impressionant testimoni que omple en part el buit de la nostra memòria col·lectiva.

La capsa de fusta on van aparèixer les 701 fotos d'Hiroshima.

Una de les fotos aparegudes al bagul de fusta.

Aquí teniu algunes fotos i l'article en anglès que explica la troballa,
'Hiroshima: The Lost Photographs'. En un dia com avui, fer una ullada a aquest enllaç pot ser una forma humil de retre homenatge a les víctimes de l'horror. Veure per recordar.

4 d’ag. 2015

Martin Usborne i la trista història dels seus llebrers espanyols

© Martin Usborne

Just avui que hem tornat a escandalitzar-nos amb les doloroses imatges d'una girafa abatuda a mans d'una palurda fanfarrona convé donar una ullada a la sèrie 'Where hunting dogs rest' del fotògraf britànic Martin Usborne.

Aquesta és la 'valenta' Sabrina Corgatelli, que en les seves estones de lleure es dedica a matar animals

Les seves fotos de llebrers abandonats i altres gossos de caça andalusos commouen no només per la bellesa plàstica de les seves imatges, que recorden els clarobscurs de Velázquez, sinó por la tristesa, fragilitat i por que transmeten.

Cada any, al final de la temporada de caça, 100.000 llebrers i podencs són abandonats a Espanya.

© Martin Usborne
Els més afortunats sobreviuen en cunetes i paratges desolats; altres són salvatgement ofegats o penjats amb cordes. Usborne ha fotografiat els animals que van tenir la sort de ser recollits en centres d'acollida.

© Martin Usborne

Per denunciar aquesta realitat, acompanya els seus retrats amb les imatges del lloc en què els seus amos es van desfer d'ells, un treball fotogràfic impecable i estremidor que ens descobreix l'estupidesa i la crueltat més inhumanes.
© Martin Usborne

14 de jul. 2015

El control de les dinàmiques del nou M.Zuiko 7-14mm 2.8

Acabo de provar el nou objectiu M.Zuiko 7-14mm 1:2.8 muntat sobre la Olympus E-M1 i he descobert que, a més de lluminós, el seu control de les dinàmiques és boníssim. Si us hi fixeu, la silueta del figurant apareix recta, cosa pràcticament insòlita en angulars extrems, pel que aquesta òptica resulta perfecte per a la captura d'interiors, els reportatges de carrer, els paisatges amplis i l'astrofotografia de paisatge, com la de la foto. I si a més els déus ens ajuden escampant els núvols que ens assetjaven, encara millor!