10 de maig 2010

Un nou 'look' per a 'Enfocant'

L'antic 'Enfocant'

Li feia falta. Fa 18 mesos que aquest bloc existeix i ja li tocava un nou pentinat. Si us en recordeu, estareu d'acord amb mi en què l'anterior plantilla era molt bàsica i senzilla (fidel reflex de la meva inexperiència de blocaire que un any i mig enrere va decidir engegar aquesta aventura) i ben segur que els meus amics Fran Simó i Joan Vendrell, grans experts de màrqueting on line per a fotògrafs, devien de pensar que la imatge del bloc era poc "professional" si la comparàvem amb els dissenys de Worpress. Seguint les seves recomanacions, semblava inevitable haver de substituir Blogger pel seu competidor, cosa que em feia molta por perquè no sabia com fer la migració d'una plataforma a l'altra i si perdria o no els continguts i els seguidors del bloc.

Però al final, després de cercar molt, he trobat una solució: es diu Blogger in Draft (literalment, Blogger en esborrany), i és una versió especial de Blogger que permet provar noves funcions i eines al nostre bloc i, abans d'aplicar-les, veure si hi funcionen i com hi quedarien. A Blogger in Draft trobem nous dissenys de plantilles que poden tenir dues i tres columnes (segons ens convingui), imatges de fons classificades per temes (natura, textures, art, hobbies, negocis...), etc. El sistema permet modificar l'amplada de les columnes, els colors i mides de les fonts tipogràfiques, el color del marc de les fotos... I aplicar moltes funcions més que permeten tunejar el nostre bloc i donar-li una aparença més personal i professional.

Blogger in Draft permet triar un fons temàtic pel nostre bloc.

Per provar Blogger in Draft només cal anar a http://draft.blogger.com/ i entrar al sistema. Un cop decidits i aplicats els canvis en el disseny, aquests no afecten els articles, comentaris i continguts del bloc. Només hi canvia l'aparença. Per veure tot el que està actualment disponible a Blogger in Draft, podeu visitar el bloc http://bloggerindraft.blogspot.com/

No sé què en pensareu, però jo estic la mar de contenta. Crec que el bloc ha quedat millor que abans, més guapo, com si l'hagués portat a la perruqueria. O no?

19 comentaris:

  1. Es com llegir en el Bulli. Felicitats! El contingut ara inclús vesteix de festa. Abraçada, per fi des de Banyoles.

    ResponElimina
  2. Altre cop he d'agraïr la vessant educativa del teu Bloc. Aplicaré la teva informació per millorar el disseny de subsistència que regna en el meu bloc.

    ResponElimina
  3. Maria Rosa, no pares!! ara és super!! molt més clar, endreçat... el disseny també molt bé i per no parar de consultar i aprendre.
    Gràcies "padrina" :-)

    ResponElimina
  4. És curiós l'efecte tan acusat que poden produir uns petits canvis, veritat?. Tanmateix cal agrair les indicacions de com ho has fet, encara que a mi ja no em serveixen per haver-me'n passat a la plataforma de word press. Enhorabona, Maria Rosa.

    ResponElimina
  5. Caram! és cert que ha millorat l'aspecte, però si t'he de ser sincer, aquell disseny tan estàndard passava completament desapercebut gràcies al contingut del teu bloc.

    Ara, a més d'interessant és atractiu...

    Moltes gràcies

    Francesc

    ResponElimina
  6. Caram quina sorpresa! Es veu mes net i ordenat, ja sabia que tard o d'hora t'hi posaries.

    Veig que les xarxes socials FB i Twitter estan arraconades abaix de tot, pel meu gust els hi donaria mes protagonisme...son el nou telèfon!

    Una abraçada.

    Ah! També es recomanable que les RSS les gestionis amb Google Feedburner, d'aquesta manera encara que canviïs de domini o agafis un Wordpress no perdries els teus subscriptors RSS.

    ResponElimina
  7. Moltes gràcies, María Rosa!!

    ResponElimina
  8. Gracies. Deixar la plataforma blogger feia molta mandra, Peró tenia raó el Joan, els dissenys eren del quaternari. Ens hi haurem de posar tots. Felicitats per la teva feina. Petons

    ResponElimina
  9. Ei, Maria Rosa, a la tornada de La Palma hem de fer canvi d´impressions, jo del Fotonature i tu del nou disseny. Es una cosa que tinc pendent.

    ResponElimina
  10. Bon apunt ja ho provo, gracies i fins aviat...

    Artur

    ResponElimina
  11. Molt maco,elegant i ordenat, Maria Rosa.Em tindré de posar les piles.Lo de Blogger in Draft es tota una troballa.Gràcies!

    ResponElimina
  12. Felicitats, Maria Rosa!
    Ara que hi penso... com era l'altre disseny? Si no me'n recordo és que devia ser ben senzill i net. Però aquest és la bomba! I a més, elegant.

    ResponElimina
  13. Si senyora, llueix de maco! M'encanten els grisos foscos, el trobo molt encertat.
    Gràcies per compartir!

    ResponElimina
  14. Gràcies a tots! Me n'alegra que us agradi el canvi.
    Per si algú s'anima a fer el mateix, us aviso que en modificar tot l'html del bloc, va desaparèixer el codi de Goggle Analytics i, per tant, no va recollir-ne dades fins que em vaig adonar al dia següent de fer els canvis. Tingueu en compte, doncs, que haureu de tornar a posar el codi de seguiment de l'Analytics dins l'html de la pàgina.

    ResponElimina
  15. Ostres! quin nou look! m'agrada molt! tot i que si em permets la meva opinió, jo canviaria un parell de cosetes...
    El "widget" del Translate, el treuria (qui vol traduir la web ja ho fa desde un google.com/translate directament, o inclus quan entres s'obre una barra superior (típica de blogspot) que et dona la opció a fer-ho).
    El enllaços al teu facebook i twitter, els posaria els dos junts a la part superior, just sota del "qui sóc".
    I per últim faria un enllaç a Naturpixel.com jajajaja
    Salut!

    ResponElimina
  16. Enhorabona pel canvi, uns colors molt "fotogràfics". Segur que ha estat un gran esforç, pero el resultat s'ho mereix.
    x.

    ResponElimina
  17. Joan i Guillem, moltes gràcies pels vostres suggeriments que són encertadíssims. He intentat fer-vos cas i pujar els enllaços del Facebook i el Twitter, però m'ocupen l'amplada de tota la sidebar i queda lleig. A veure si amb paciència descobreixo com modificar l'html perquè només m'ocupin mitja columna i posar-los un al costat de l'altre.
    Xavi, moltes gràcies també pels teus comentaris. I si, per algú que no té ni idea d'html ha estat mooolt difícil.
    Petons!

    ResponElimina
  18. Felicitats Maria Rosa, jo et felicito en una mica de retard però "vale mas tarde que nunca" tenia el ordenata a la clínica i l'han donat l'alta fins fa un parell de dies( quin descans, tenia que funciona amb un portàtil) en fi, felicitats per el nou "look"
    Joan Puig

    ResponElimina

Moltes gràcies pel teu comentari!