9 de febr. 2009

Una exposició plena de vitalitat

Fa un any aproximadament em va venir a veure a la redacció un fotògraf anomenat Juli de Luna que tenia ganes de col·laborar amb la meva revista. Com acostumen a fer els fotògrafs que venen a veure'm, portava unes fotos per ensenyar-me com treballava i quin tipus de fotografia feia. Quan ja dúiem una bona estona parlant i mirant imatges, em va ensenyar el seu darrer projecte en el qual encara hi estava treballant. Es tractava d'un reportatge en blanc i negre sobre malalts amb paràlisi cerebral. Recordo que me'l vaig estar mirant detingudament i que el vam estar comentant. El projecte mostrava, en un llenguatge documental i estètic, aspectes de la vida quotidiana i íntima de les persones que pateixen aquesta malaltia, posant especial èmfasi en la manera en com es comuniquen.

El reportatge era absolutament colpejant, emotiu i ple de sinceritat, capaç de transmetre l'alegria, la tristesa, el coratge, la por, les il·lusions i les ganes de viure dels afectats amb paràlisi cerebral. En aquells moments vaig maleir no poder-lo publicar en una revista de geografia i viatges com el Descobrir Catalunya. Per això vaig encoratjar-lo a que bellugués el material i li vaig recomanar que visités un editor gràfic d'un dominical, amic meu.

Han passat els mesos i no sé si el Juli de Luna va anar a veure a l'editor gràfic o no. El que m'alegra moltíssim és comprovar que va continuar amb el seu projecte i el va bellugar. Avui per casualitat he llegit al Diari de Girona que el reportatge fotogràfic del Juli ha guanyat la III Beca de Fotografia i Societat que atorga el Centre Cívic Jardins de la Pau i s'ha convertit en l'exposició Jo sóc, que s'acaba d'inaugurar al Claustre de l'Hospital de Torroella de Montgrí. El treball, ple de vitalitat i esperança, es pot contemplar fins el 25 de febrer. I, quina casualitat: acabo de veure en un tríptic editat per l'Espai de Fotografia Francesc Català-Roca que l'exposició també es podrà veure a Barcelona a partir del 27 de febrer a la Saleta del Centre Cívic Golferichs, Gran Via, 491. No us la perdeu! Us commourà.

1 comentari:

Moltes gràcies pel teu comentari!