15 de febr. 2009

Un World Press Photo a les mans

Foto de Mattia Insolera, guanyadora del World Press Photo 2008 en la categoria Foto Vida Quotidiana. El registre de la casa d'una família desnonada, d'Anthony Suau, és la Foto de l'Any del World Press Photo 2008.

Una de les coses que ha de fer habitualment un editor gràfic a la seva feina és atendre els fotògrafs que s'apropen a la redacció buscant una oportunitat de col·laborar-hi. Personalment, aquesta és una de les tasques que més gaudeixo. M'agrada dedicar-los un temps i deixar-los que m'expliquin qui són, què els agrada fotografiar, quins projectes tenen... que m'ensenyin les seves fotos, els seus reportatges... Per a mi és tot un privilegi conèixer una gent tan especial (la majoria de fotògrafs ho són) i una oportunitat única de veure treballs magnífics. Com el que un dia em va portar el fotògraf italià Mattia Insolera, que acaba d'assolir el segon premi del prestigiós concurs World Press Photo 2008 en la categoria de Foto de la Vida Quotidiana, per una imatge que il·lustrava el reportatge Dos pares del suplement Dominical d'El Periódico.

Fa uns mesos, Mattia Insolera va venir a la redacció de Descobrir Catalunya. Em va ensenyar un treball sobre gais a Barcelona que em va entusiasmar i, com en altres ocasions he hagut de fer amb altres fotògrafs, li vaig recomanar que visités les redaccions dels dominicals més coneguts per intentar vendre'l, doncs malauradament a la meva revista no hi tenen cabuda aquest tipus d'històries. Vaig tenir el World Press Photo a les mans! Només per això ja estic feliç i satisfeta. La foto guanyadora pertany al reportatge dels gais que Insolera em va portar. Mostra a Stassa, una nena adoptada per una parella gai, observant un dels seus progenitors mentre aquest es vesteix en el bany poc abans de casar-se. El reportatge recull la història d'una parella d'homosexuals que va decidir abandonar Estats Units i instal·lar-se a Barcelona amb la seva filla, després que un tribunal de Califòrnia invalidés el seu matrimoni tot just quan portaven sis mesos casats.

I ja que parlem de quin ha estat el segon premi, no estaria bé deixar de comentar que el fotògraf nord-americà Anthony Suau ha estat proclamat guanyador del World Press Photo 2008 en la categoria Foto de l'Any per una instantània en blanc i negre d'un agent armat que a l'estat d'Ohio registra la casa d'una família desnonada. La presidenta del jurat, Mary Anne Golon, va comentar que "la majoria dels membres del jurat han considerat la imatge aterridora, perquè sembla una foto de guerra, però es tracta de gent que simplement no ha pogut pagar les seves factures, han estat desnonats i per això estan sent atacats".

2 comentaris:

Moltes gràcies pel teu comentari!